Ceramika Paradyż – światowy poziom innowacji
Grupa Paradyż, w skład której wchodzą spółki Ceramika Paradyż Sp. z o.o. i Paradyż Sp. z o.o. to wiodący polski producent płytek ceramicznych. Od ponad 20 lat tworzy produkty, które zyskują uznanie klientów w 37 krajach na świecie. Płytki marki Paradyż powstają w pięciu zakładach produkcyjnych. W 2010 roku Ceramika Paradyz rozpoczęła 4-letni plan inwestycyjny, w ramach którego przeznaczy 250 milionów na modernizację zakładów. Takie działania, jak również doskonała jakość wyrobów oraz uznane wzornictwo to podstawa dynamicznego rozwoju obu spółek.
Początki działalności
Narodziny Grupy Paradyż zbiegły się w czasie z początkiem polskiej demokracji i gospodarki rynkowej. Od pierwszych chwil działalności właścicielom firmy przyświecało marzenie o wspaniałej polskiej ceramice, która stanie na równi z najlepszymi producentami z Włoch i Hiszpanii. Dziś już wiemy, że Grupa Paradyż to na polskim i światowym rynku pionier w zakresie nowych rozwiązań w produkcji i wzornictwie płytek ceramicznych. To tutaj powstały pierwsze w Polsce mrozoodporne płytki szkliwione, płytki rektyfikowane, mozaiki prasowane, a także pierwszy na rynku pełny program schodowy dla klinkieru uzupełniony o stopnicę z kapinosem.
Co nas wyróżnia
To, co pozwoliło marce Paradyż rozwinąć skrzydła to nowatorski design, dbałość o dopracowanie detali oraz szeroka oferta kompletnych kolekcji ścienno-podłogowych i elementów dekoracyjnych dostępnych w wielu formatach oraz produkowanych w różnych technologiach – począwszy od mozaiki w postaci kostek 2.3 x 2.3 cm do dużych formatów kolekcji uniwersalnych 65.5 x 98.5 cm. Znajdziemy tu również całą gamę kolorystyk i wykończeń powierzchni – satyna, półpoler, poler, struktura. Klientowi daje to praktycznie nieograniczone możliwości aranżacji odmiennych w charakterze wnętrz. Elegancja, styl, radość, pasja, klasyka, ale również nowoczesny minimalizm to główne wyróżniki marki. Grupa Paradyż – jako pierwszy producent w Polsce i jeden z nielicznych na świecie – jest w posiadaniu innowacyjnej technologii produkcji pozwalającej na zdobienie płytek ceramicznych dużego formatu przy użyciu druku cyfrowego, dzięki czemu można uzyskać praktycznie każdy efekt zdobniczy. „Wyjątkowe wzornictwo produktów Grupy Paradyż jest wysoko oceniane zarówno przez naszych klientów, jak i architektów i specjalistów z branży. Wiele z naszych kolekcji zdobywa prestiżowe nagrody. W ostatnich latach pięciokrotnie zdobyliśmy najważniejszy tytuł branżowy – „Wielką Perłę Ceramiki UE” oraz dwukrotnie w okresie 2009-2010 „Laur Konsumenta” – szczególnie ważne wyróżnienie przyznawane przez konsumentów – podkreśla Łukasz Kardas – Wiceprezes Zarządu ds. Handlu Spółek Grupy Paradyż.
Kolejnym dowodem na międzynarodowe uznanie firmy w branży jest udział w prestiżowych targach „Cersaie”, na których co roku w Bolonii swoją ofertę prezentują najwięksi i najważniejsi producenci płytek ceramicznych na świecie. Udział w targach to przywilej przyznawany przez prestiżowe włoskie stowarzyszenie ASSOPIASTRELLE, które do współpracy zaprasza wyłącznie najlepszych i najbardziej cenionych przedstawicieli. W ubiegłym roku Grupa Paradyż obchodziła swój jubileusz – po raz dziesiąty przedstawiła swoje propozycje nowych wzorów.
Dbamy o rozwój w każdej dziedzinie
Od początku swojej działalności Grupa Paradyż dba o nawiązywanie i utrzymywanie silnych więzi z dystrybutorami swoich produktów. „Początkowo współpracowaliśmy jedynie z odbiorcami krajowymi, bardzo szybko nasza sieć sprzedaży pośredniej powiększyła się również o zagranicznych przedstawicieli. Dziś eksport stanowi znaczący udział w łącznych obrotach obu spółek, a produkty z logo Paradyża można kupić w 37 krajach świata” – mówi Łukasz Kardas, Wiceprezes Zarządu ds. Handlu Spółek Grupy Paradyż. Około 30% przychodów naszej firmy stanowi eksport. Według naszych danych szacunkowych płytki Grupy Paradyż stanowią 10% wartości rynku litewskiego i ok. 7% rynku płytek ceramicznych na Łotwie. Bardzo obiecująco wyglądają także nasze wyniki sprzedaży w Czechach i na Słowacji, gdzie jesteśmy trzecią pod względem sprzedaży wolumenowej firmą – kontynuuje. Co ciekawe z naszego punktu widzenia rynki eksportowe dają większe pole do popisu niż rynek polski. Produkty pod marką Paradyż z sukcesem konkurują z płytkami włoskimi i hiszpańskimi – nawet na tak wymagających rynkach, jak niemiecki, czy austriacki. Nie byłoby to możliwe bez ciągłych inwestycji w rozbudowę i modernizację parku technologicznego, a także dzięki precyzyjnej kontroli i utrzymania niezmiernie wysokich standardów jakości opartych na Polityce Zintegrowanych Systemów Zarządzania, obejmujących System Zarządzania Jakością ISO 9001:2000 zintegrowany z Systemem Zarządzania Środowiskowego ISO 14001:2004 oraz PN-N 18001 i OHSAS 18001.
4-letni plan modernizacji zakładów Ceramiki Paradyż
W ramach planowanych działań inwestycyjnych, jako pierwsza została podjęta modernizacja zakładu produkcyjnego Ceramiki Paradyż Sp. z o.o. w Wielkiej Woli. Prowadzona od 2010 roku w ramach Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej – została podzielona na 4 etapy, na które przeznaczono łącznie 185 mln złotych. Projekt zakłada zwiększenie mocy produkcyjnych zakładu z 3.2 mln m2 obecnie produkowanego asortymentu płytek i dekoracji klinkierowych docelowo do poziomu 8.5 mln m2 płytek ceramicznych, a także zwiększenie poziomu zatrudnienia o około 50%. Realizacja projektu obejmuje w szczególności modyfikację dotychczasowych ciągów technologicznych wykorzystywanych do produkcji klinkieru oraz budowę nowych hal z trzema ciągami produkcyjnymi wraz z wyposażeniem w urządzenia do rektyfikacji i polerowania powierzchni wyrobów. Umożliwi to istotne rozszerzenie asortymentu produkowanego przy wykorzystaniu nowoczesnych technologii o gres szkliwiony, wysoko przetworzony z udziałem nadruku cyfrowego w ramach nowych produktów wdrożonych dla marki Premium – My Way Paradyż Group. Obecnie został ukończony pierwszy etap, który pochłonął 136 mln złotych. W jego trakcie uruchomiono nową część zakładu. Kolejne 3 etapy modernizacji zakończą się do 2013 roku.
Kolejnym krokiem realizowanym w ramach planu inwestycyjnego jest unowocześnienie zakładu produkcyjnego Ceramiki Paradyż Sp. z o.o. w Opocznie. Inwestycja ta pochłonie łącznie 65 mln PLN. Działania prowadzone są od 2010 r. w ramach Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Obejmują modernizację zakładu w kierunku produkcji nowych formatów płytek ceramicznych w ofercie marki Paradyż – obecnie są to nowości rynkowe na rok 2011.
Prowadzone działania w istotny sposób wzmocnią konkurencyjność oferty firmy. Produkty mają znakomite parametry techniczne i dają użytkownikom nieograniczone możliwości wykorzystania – na podłodze i ścianach w każdym rodzaju pomieszczeń domowych. Ich wyróżnikiem jest również wzornictwo, które wiernie odwzorowuje naturalne materiały, bardzo modne obecnie – drewno oraz marmur.
Ceramika Paradyż – Twój wybór piękna
Marka Paradyż – warta dzisiaj ponad 144.5 mln PLN (ranking „Marki Polskie 2010” dziennik Rzeczpospolita / grudzień 2010) – to ponad dwudziestoletnia historia i bogate doświadczenie, które idą w parze ze śmiałym spojrzeniem w przyszłość. To także 1800 pracowników oraz najwyższa kadra kierownicza wielokrotnie nagradzana przez prestiżowe instytucje za profesjonalizm i sprawność w prowadzeniu przedsiębiorstwa. Produkty marki Paradyż to pewny i najlepszy z możliwych wyborów. To gwarancja pięknego wnętrza dzięki ofercie najwyższej jakości.
Ceramika Paradyż
więcej informacji (PRESS BOX )