Media Expert: Kolorowe linie Metra pomagają małym pacjentom

Innowacyjny pomysł doceniony przez dzieci i rodziców odwiedzających warszawskie Centrum Zdrowia Dziecka.

Komunikacja i poruszanie się dzieci i ich rodziców po warszawskim Centrum Zdrowia Dziecka staje się o wiele prostsze. Budynki Instytutu połączył nowy system oznaczenia ciągów komunikacyjnych. Kolorowe i przyjazne małym pacjentom stacje metra pozwalają na intuicyjne przemieszczanie się pomiędzy poszczególnymi oddziałami. W realizację Projektu „Piesze Metro” zaangażowała się sieć Media Expert.

Instytut „Pomnik – Centrum Zdrowia Dziecka” w Warszawie to jeden z największych szpitali dziecięcych w Polsce. Kompleks, na który składa się 25 budynków, łączy sieć głównie podziemnych korytarzy. Poruszanie się po tak skomplikowanej strukturze było dla wielu pacjentów i ich rodziców nie lada wyzwaniem. To się jednak zmieniło. Projekt Metro wprowadza nowy system oznaczeń ciągów komunikacyjnych, które zdecydowanie ułatwią skuteczne i szybkie dotarcie do właściwego miejsca w CZD. Bazując na przejrzystej koncepcji mapy metra, stworzono 7 linii łączących budynki Instytutu. Każda z nich została oznaczona swoim własnym kolorem, motywem i podzielona na stacje. Zastosowane grafiki, pełne kolorów i humoru, pozwalają nie tylko na szybkie dotarcie do celu, ale rozśmieszając i angażując do zabawy redukują stres małych pacjentów i ich opiekunów.

W realizację projektu zaangażowała się sieć Media Expert. „Wspieramy innowacyjne rozwiązania, nie tylko w obszarze technologii. Nowatorskie podejście do kwestii kształtowania otoczenia i jego wpływu na zdrowie małych pacjentów sprawiło, że bardzo chętnie przystąpiliśmy do tego przedsięwzięcia. Efekt końcowy jest zachwycający, a co najważniejsze, wywołuje uśmiech i entuzjazm dzieci” – powiedział Michał Mystkowski, rzecznik prasowy Media Expert.

Warto przypomnieć, że sieć chętnie wspiera inicjatywy, które wpisują się w jej filozofię społecznej odpowiedzialności biznesu. Działająca przy Media Expert Fundacja „Włącz się!”, realizuje kilkadziesiąt projektów charytatywnych rocznie.

Od wielu lat aktywnie promuje również ideę wolontariatu pracowniczego, rozwijając wrażliwość oraz empatię wobec osób znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej lub materialnej.

Za projekt i wykonanie pięknych grafik odpowiada Medical Design Studio. „Stworzyliśmy rozwiązanie, które maksymalnie upraszcza poruszanie się po korytarzach wszystkich budynków, a przy okazji bawi dzieci i oswaja je ze szpitalnym otoczeniem” – mówi Wojciech Drąg, przedstawiciel wykonawcy. Firma specjalizuje się w aranżacji wnętrz placówek medycznych oraz systemach identyfikacji wizualnej.

Warto podkreślić, że w styczniu tego roku projekt Metro został uhonorowany przez Marszałka Województwa Wielkopolskiego w Konkursie „i-Wielkopolska – Innowacyjni dla Wielkopolski”, w kategorii „Wnętrza przyszłości”. Doceniono wkład w zmienianie polskich szpitali poprzez tworzenie atmosfery redukującej stres pacjentów, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci oraz poprawę komunikacji w placówkach medycznych.

Uczestnikami projektu Metro, oprócz Media Expert, było Stowarzyszenia Centruś, Fundacja Banku Gospodarstwa Krajowego oraz Fundacja Charytatywny Bal Dziennikarzy.

Media Expertpress box