Rozwój poprzez mentoring w PGE Obrót
Spółka
zajmująca się w GK PGE sprzedażą energii do ponad 5 milionów klientów,
nie tylko skutecznie wdrożyła, ale przede wszystkim rozwija program
mentoringowy. To kolejny element konsekwentnego stawiania na wiedzę oraz
doświadczenie swoich pracowników.
Mentoring, to jedna z najefektywniejszych metod nauki
nastawionych na praktykę. Bazuje na partnerskiej relacji między
„Mentorem” a „Mentee” – podopiecznym Mentora. Celem programu jest
stworzenie przestrzeni do rozwoju potencjału pracowników PGE Obrót
poprzez zaangażowanie osób z dużym doświadczeniem zawodowym do procesu
dzielenia się wiedzą z pracownikami o krótszym stażu pracy.
Spółka
przeprowadziła pilotaż projektu, którego wyniki są bardzo obiecujące.
Przez ponad pół roku pięciu mentorów dzieliło się doświadczeniem i
wiedzą ze swoimi „uczniami”. Pomagali rozwinąć ich potencjał,
przygotować do nowych wyzwań oraz osiągnąć zamierzone rezultaty poprzez
motywowanie, wskazówki, przekazywane informacje i wsparcie w rozwoju.
Pilotażowe pary mentorskie pracowały w obszarach analityki rynku,
rozliczeń i usług masowych, wsparcia sprzedaży korporacyjnej, obsługi
klienta, a także funkcjonowania oddziałów Spółki.
– Wdrożenie
procesu mentoringu w PGE Obrót nie tylko poszerza kulturę zarządzania
wiedzą w firmie oraz buduje kompetencje pracowników tworząc dla nich
nowe ścieżki rozwojowe. Przede wszystkim to rozwój całej organizacji
bazujący na potencjale w zakresie kapitału ludzkiego. Rynek sprzedaży
energii to bardzo wymagający obszar, w którym umiejętności buduje się z
czasem. Stwierdziliśmy, że w takim przypadku jednym z najlepszych źródeł
wiedzy i motorem rozwoju są nasi doświadczeni pracownicy – mówi Robert Choma, prezes zarządu PGE Obrót.
Pilotaż
pokazał, że dzielenie się wiedzą i doświadczeniem jest równie
wartościowe dla mistrza jak i ucznia. Uczestnicy procesu mieli dodatkowo
możliwość poznania modelu FRIS – narzędzia opisującego indywidualny
sposób ich myślenia i działania.
– Jesteśmy organizacją
nowocześnie zarządzaną, nastawioną na ciągły rozwój, dlatego chętnie
wdrażamy nowe narzędzia, które nam to ułatwiają. Mimo iż na świecie
rośnie popularność mentoringu, to w Polsce dopiero zaczyna on być
wartością dla coraz większej liczby firm. Tym bardziej jesteśmy dumni,
że należymy do elitarnego grona polskich przedsiębiorstw, którym udało
się skutecznie wdrożyć i, co najważniejsze, utrzymać program
mentoringowy – mówi Renata Polak, dyrektor departamentu HR w PGE Obrót.
Formuła
mentoringu to jeden z elementów szerszego podejścia Spółki do czerpania
z wiedzy i doświadczenia pracowników. Na początku 2019 r. PGE Obrót
uruchomiła program Grupa Inicjatyw Klient 2.0, którego głównym celem
jest rozwój Spółki w zakresie cyfryzacji.
W projekt może
zaangażować się każdy pracownik, który ma pomysł na usprawnienie
działalności firmy w zakresie rozliczeń, procesów sprzedażowych,
produktów czy kanałów kontaktu z klientami.
PGE Obrót
(press box)