- Akademia CREATON pod nowym kierownictwem - wyzwania i plany w 2024 roku
- Niebawem odbędzie się druga "Wiosenna Dycha z Aliplastem"
- Odpowiednia deska ma znaczenie. Bogata oferta desek sedesowych i pokryw bidetowych od Roca
- GUNB po raz 25 potwierdza jakość produktów lidera rynku
- Nowoczesne technologie w branży stolarki otworowej
STOLARKA W PIGUŁCE: Czy branża skorzysta na programie Czyste Powietrze?
Rządowy
program Czyste Powietrze może okazać się szansą na zwiększenie
sprzedaży produktów o najlepszych parametrach termicznych. Producenci i
sprzedawcy stolarki zaczynają wprowadzać go do swojej komunikacji
marketingowej.
Program Czyste Powietrze rozpoczął się we wrześniu
2018 roku. W ramach walki z zanieczyszczeniem wprowadzanym do atmosfery
przez domy jednorodzinne, państwo dofinansowuje modernizacje urządzeń
grzewczych oraz termomodernizacje, w tym wymianę stolarki. Do 31 grudnia
2018 r. Wojewódzkie Fundusze Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
przyjęły łącznie ponad 25 tysięcy wniosków. Podpisano około stu umów o
wartości dofinansowania ponad 1 mln zł, ale nie podano ile z tej kwoty
zostanie wydanych na wymianę okien i drzwi. Wiadomo natomiast, że to
zaledwie ułamek wielkiej kwoty 103 miliardów, które, jak zapowiedział
rząd, zostaną wydane w ciągu 10 lat trwania programu.
Program może mieć bardzo pozytywny wpływ na sprzedaż stolarki.
Wysoka kwota dofinansowania może zwiększy zainteresowanie oknami,
drzwiami i bramami garażowymi o podwyższonych parametrach termicznych.
Jest też nadzieja, że zmobilizuje do szybszej decyzji o wymianie starej
stolarki uboższych inwestorów, którzy rozkładali takie inwestycje na
lata. Zgodnie z wymaganiami programu wyroby i urządzenia muszą być
fabrycznie nowe, dopuszczone do obrotu handlowego oraz posiadać
deklarację zgodności z przepisami z zakresu bezpieczeństwa. Ponadto
stolarka ma być montowana z wykorzystaniem zasad „ciepłego montażu”,
poprzez osadzenie w warstwie ocieplenia, z uszczelnieniem paroszczelnym
od strony wnętrza i paroprzepuszczalnym po stronie zewnętrznej.
Coraz
więcej producentów stolarki wykorzystuje program Czyste Powietrze w
swojej komunikacji marketingowej. „Czy wiesz, że możesz dostać częściowy
zwrot za zakup stolarki okiennej?” – pyta na stronie internetowej KNS
Śląska Fabryka Okien. „Teraz możecie walczyć ze smogiem i jednocześnie
oszczędzać pieniądze! – informuje na Facebooku Team-Plast – producent
spod Sycowa. Krispol, poza obszerną informacją na stronie internetowej,
wydał folder promujący termoizolacyjne okna, drzwi i bramy. Program
Czyste Powietrze oraz zasady korzystania z ulgi termomodernizacyjnej
szczegółowo przedstawione są też na stronie Fakro. O programie Czyste
Powietrze informuje ponadto strona internetowa firmy Hensfort z
Przemyśla. Dla ułatwienia kontaktu z zainteresowanymi założono nawet
specjalne konto mailowe czystepowietrze@hensfort.pl.
Pozostałe wiadomości z branży:
W
dniach 12-15 lutego na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich
odbędą się targi Budma 2019. Co roku jest na nich obecna branża stolarki
otworowej. Wśród najważniejszych premier tego roku wymienić należy pięć
systemów w ramach rodziny systemu So Easy. Dotychczasowe rozwiązania
tych systemów aluminiowych został bardzo dobrze przyjęte przez rynek.
Czy premierowe produkty również przypadną klientom do gustu? Więcej…
Dzięki
zastosowaniu w oknach z szybami zespolonymi ramek dystansowych
z tworzywa sztucznego można osiągnąć oszczędności energii o blisko 10
proc. Dowodzą temu badania przeprowadzone przez niezależny niemiecki
Instytut Budownictwa Pasywnego (Passivhaus Institut Darmstadt). Jak
wpływa to na obniżenie rachunków za ogrzewanie? Więcej…
Forum Branżowe
press box