Toalety, bazary, stragany – miejskie tabu wychodzi z cienia
Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie podjęło decyzję o przedłużeniu wystawy „Architektura Cienia”. Ekspozycję będzie można zobaczyć do 20 lutego.
„Fonntanna” Marcel’a Duchamp – rzeźba w kształcie pisuaru w 1917 roku zmienia tory sztuki współczesnej. W krótkiej rozprawie ideologicznej Slavoj Žižek odkrywa związek między kształtem miski WC a ustrojem politycznym. Wyprowadzenie kupców i likwidacja bazaru pod Pałacem Kultury i Nauki w Warszawie jest aktem politycznym i symbolicznie zamyka proces transformacji ustrojowej i miejskiej w Polsce. Prezydent Rosji tuż po kryzysie toaletowym podczas olimpiady w Soczi wypowiada wojnę Ukrainie.
Toalety, szalety publiczne, bazary i stragany uliczne, pomijane w dialogu społecznym jako miejsca nieczyste, budzące sprzeczne emocje, w Muzeum Sztuki Nowoczesnej wychodzą z cienia jako zwierciadło tkanki miejskiej, symbole zachodzących przemian społecznych, kulturowych i ekonomicznych.
Wystawa pod kuratelą Aleksandry Wasilkowskiej to wizja społecznej percepcji cielesności, rytuałów i polityki, w której sacrum i profanum spotykają się na wspólnej płaszczyźnie.
Wystawę można oglądać do dnia 20 lutego w Muzeum Sztuki Współczesnej przy ul. Emilii Platter w Warszawie.
Do odwiedzenia wystawy zaprasza mecenas wydarzenia, Sanitec KOŁO.
Sanitec KOŁO
Więcej informacji z firmy Sanitec KOŁO ( press box )